DRUKUJ
2016-07-20

Projekty realizowane przez COI

Rozwój SRP

Celem projektu jest podniesienie efektywności pracy urzędników, poprawa dostępnych funkcjonalności oraz zapewnienie masowej migracji danych. System Rejestrów państwowych to także darmowe usługi online, dzięki którym zdalnie można sprawdzić swoje dane zgromadzone w Rejestrze Dowodów Osobistych i bazie PESEL oraz dowiedzieć się dlaczego dowód osobisty został unieważniony i kiedy nowy dokument będzie gotowy do odbioru.

RDP (Rejestr Danych Paszportowych), to nowy rejestr, który ma na celu usprawnienie procesu wnioskowania o paszport dzięki rezygnacji z wniosku papierowego. System będzie zintegrowany z rejestrem PESEL, dzięki czemu dane osobowe będą spójne i aktualne. Termin oddania RDP do użytkowania planowany jest na pierwszy kwartał 2021 roku.

RDK (Rejestr Danych Kontaktowych) to łatwa komunikacja urzędników z obywatelami. Dzięki niej urzędnicy z wyprzedzeniem mogą poinformować obywatel m.in. o:

  • kończącym się terminie ważności paszportu, czy dowodu osobistego
  • przysługujących obywatelowi świadczeniach
  • zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego pojazdu

Dostęp do rejestru mają jedynie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy.

Rozwój CEPiK

W Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) gromadzone są dane o wszystkich pojazdach oraz uprawnieniach do ich kierowania. System zapisuje i przetwarza online dane z wydziałów komunikacji, dane o badaniach technicznych czy wyniki kontroli drogowych, system regularnie zasilany jest też danymi o polisach OC dla pojazdów. Dzięki usłudze, można sprawdzić ilość swoich punktów karnych, historię pojazdu przed jego zakupem, czy wreszcie zweryfikować termin kolejnego badania technicznego czy daty ważności polisy OC w usłudze Mój Pojazd.

 

W RAMACH PROJEKTU CEPIK 2.0 UDOSTĘPNIONO M.IN. NASTĘPUJĄCE FUNKCJONALNOŚCI:

  • Jazda bez Dowodu rejestracyjnego i polisy OC
  • Panel „Mój pojazd”
  • Usługa „Sprawdź swoje punkty karne”
  • Bezpieczny autobus
  • Historia pojazdu
  • Uszczelnienie systemu kontroli technicznej pojazdu

eDowód 2.0

E-dowód to bezpieczne i powszechnie dostępne narzędzie do komunikacji elektronicznej obywateli z administracją. Za jego pomocą można:

  • Potwierdzać tożsamość online
  • Składać podpis elektroniczny
  • Potwierdzać obecność posiadacza dowodu osobistego
  • W przyszłości przekraczać granice przez automatyczne bramki na lotniskach w UE
  • Zdalnie sprawdzić czy dowód osobisty jest ważny

Wydawanie nowych dowodów rozpoczęło się w marcu 2019 r. E-dowód może być wydany przed upływem terminu ważności dokumentu na wniosek zainteresowanego.

eUsługi

Polacy mogą korzystać z setek różnych eUsług publicznych. Za ich pośrednictwem mogą załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Wszystkie eUsługi dostępne są na stronie gov.pl w wygodnym podziale na:

  • Usługi dla obywatela
  • Usługi dla przedsiębiorcy
  • Usługi dla urzędnika

Z eUsług korzystać może każdy, kto może potwierdzić swoją tożsamość w Internecie.

Wspólna Infrastruktura Państwa

Program WIIP odpowiada za podniesienie bezpieczeństwa danych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych podmiotów administracji publicznej oraz optymalizację kosztów utrzymania tych systemów poprzez dostarczanie nowoczesnych i optymalnych kosztowo technologii informatycznych.Taki sposób funkcjonowania administracji publicznej pozwoli na ustalenie priorytetów w podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa, kompleksowych planów migracji, a także zrównoważeniu wykorzystania rozwiązań chmurowych.

Katalogi Administracji Publicznej

Celem projektu jest usprawnienie działania procesów back-office wspierających zintegrowaną informatyzację kraju w zakresie budowy e-usług publicznych w odpowiedzi na problemy obywateli i administracji. Projekt pozwala na skrócenie czasu i obniżenie kosztów załatwiania spraw urzędowych, ujednolicone sposobu realizacji usług, a także przyspieszenie procesu wdrażania usług elektronicznych oraz zarządzania usługami publicznymi.

eDoręczenia

Celem projektu jest bezpieczna i przyjazna usługa oferująca komunikację obywatela z podmiotami publicznymi. Dzięki temu sprawy, które dotychczas realizowano w urzędach, można załatwiać zdalnie z poziomu komputera lub urządzenia mobilnego. Usługa działa przez 7 dni w tygodniu przez cały rok oraz zapewnia natychmiastowe dowody doręczenia dokumentów elektronicznych.

Węzeł Krajowy

Węzeł krajowy to projekt elektronicznego systemu identyfikacji, którego celem jest ułatwienie załatwiania spraw urzędowych obywatelom, a także upowszechnienie usług cyfrowych. Zbiera wszystkie najważniejsze usługi elektroniczne w jednym systemie, pozwala w prosty i bezpieczny sposób logować się do usług w różnych serwisach publicznych i potwierdzać tożsamość online.

Mobile Connect

Mobile Connect pozwala na uwierzytelnianie i autoryzację obywateli w systemach administracji publicznej za pomocą telefonu komórkowego. Dzięki temu rozwiązaniu, obywatel za pośrednictwem swojej komórki może uzyskać dostęp do e-usług i załatwić sprawę urzędową bez wychodzenia z domu.

Service Desk

Jednostka organizacyjna odpowiedzialna za wsparcie obywateli w zakresie działania aplikacji informatycznych oraz usuwania problemów systemowych. Service Desk COI wspiera m.in. takie projekty jak:

  • Obsługa Profili Zufanych
  • Obsługa ePUAP
  • Potwierdzanie Tymczasowych Profili Zaufanych

W dobie koronawirusa service desk wspierał również infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia.

POPC Wsparcie

Celem projektu jest wsparcie instytucji w pozyskiwaniu środków unijnych, realizacji projektów informatycznych finansowanych z II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC) poprzez:

  • zwiększenie efektywności pozyskiwania środków finansowych,
  • skrócenie procesu przygotowania dokumentów o dofinansowanie,
  • zoptymalizowanie zakresu i kosztów projektów,
  • zwiększenie efektywności rozliczania,
  • podniesienie dojrzałości projektową zespołów.