Wyszukiwanie informacji
Zasady wyszukiwania
System wyposażony jest w wyszukiwarkę, która może działać w trybie podstawowym (prostym) oraz zaawansowanym. Wprowadzenie frazy do pola znajdującego się w nagłówku strony i wciśnięcie przycisku ”Szukaj” spowoduje, że wyniki wyszukiwania pojawiają się w postaci wyników wyszukiwarki prostej. Kliknięcie na link „wyszukiwarka zaawansowana”,znajdujący się pod ww. polem umożliwi uzyskanie bardziej szczegółowych wyników wyszukiwania zgodnych z dodatkowymi kryteriami określonymi przez użytkownika.
Wykonanie powyższych czynności spowoduje również, że w obszarze strony gdzie wyświetlana jest treść informacji publicznej zostanie otwarte okno z trzema zakładkami: Wyszukaj artykuły, Wyszukaj zamówienia publiczne oraz Wyszukaj ogłoszenia o pracę. W każdej z tych zakładek można skorzystać z wyszukiwarki prostej i zaawansowanej.
1. Wyszukiwanie artykułów
Zastosowanie wyszukiwarki prostej oznacza, że wpisana w wyszukiwarkę fraza zostaje wyszukiwana we wszystkich umieszczonych na portalu SPBIP artykułach. Wyszukiwarka zaawansowana umożliwia ograniczenie wyszukanych informacji do artykułów spełniających warunki określone w polach, które wymieniono niżej.
- Tytuł – wyszukuje frazę w tytule artykułu;
- Treść – wyszukuje frazę w treści artykułu;
- Słowa kluczowe – wyszukuje frazę w tagach (słowach kluczowych);
- Archiwum – uwzględnia artykuły z archiwum;
- Data publikacji – wyszukuje artykuły, których data publikacji mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
- Kategoria – wyszukuje artykuły z danej kategorii.
2. Wyszukiwanie zamówień publicznych
Działanie wyszukiwarki prostej w tej zakładce jest identyczne jak przy wyszukiwaniu artykułów.
Zaawansowana wyszukiwarka zamówień publicznych zawiera pola:
- Tytuł zamówienia – wyszukuje frazę w tytule zamówienia;
- Tryb zamówienia – użytkownik wybiera tryb zamówienia, jaki szukane zamówienie ma mieć przypisany;
- Słowa kluczowe – wyszukuje frazę w tagach (słowach kluczowych);
- CPV – uwzględnia zamówienia, które posiadają przypisane wszystkie lub którekolwiek z wybranych kodów CPV;
- Archiwum – uwzględnia zamówienia publiczne z archiwum;
- Wadium – należy wybrać tak (jest wymagane)/nie (nie jest wymagane);
- Termin składania ofert – wyszukuje zamówienia, których termin składania ofert mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
- Wartość zamówienia – wyszukuje zamówienia, których wartość mieści się w ramach wyznaczonych w wyszukiwarce.
3. Wyszukiwanie ofert pracy
Działanie wyszukiwarki prostej w tej zakładce jest identyczne jak przy wyszukiwaniu artykułów.
Zaawansowana wyszukiwarka ogłoszeń o pracę zawiera pola:
- Nazwa stanowiska – wyszukuje frazę w nazwie stanowiska;
- Forma zatrudnienia – użytkownik wybiera formę zatrudnienia, jaką szukane ogłoszenie ma mieć przypisaną;
- Wymagane wykształcenie – użytkownik wybiera rodzaj wykształcenia kandydata, jakie szukane ogłoszenie ma mieć przypisane;
- Termin składania dokumentów – wyszukuje ogłoszenia, w których termin składania dokumentów mieści się w ramach czasowych wyznaczonych w wyszukiwarce;
- Data publikacji – wyszukuje ogłoszenia, których data publikacji mieści się w ramach wyznaczonych w wyszukiwarce;
- Archiwum – uwzględnia ogłoszenia z archiwum.